آخرین اخبار
کد مطلب: 73145
وزيربهداشت: 10 استان در نوبت افتتاح برنامه پزشک خانواده قرار دارند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1186

به گزارش سلام لردگان به نقل از  روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ?مرضيه وحيد دستجردي? افزود: پزشک خانواده شهري به عنوان بزرگترين برنامه نظام سلامت کشور در پنج استان افتتاح شد و استان هاي هرمزگان، يزد، گيلان، خوزستان، گلستان به همراه پنج استان ديگر در نوبت افتتاح قرار دارند.

وي ادامه داد: درخواست اين 10 استان به ستاد اجرايي کشوري برنامه پزشک خانواده ارجاع شده تا با بررسي و احراز قابليت افتتاح برنامه در اين استان ها به ترتيب در نوبت افتتاح قرار گيرند.

وزير بهداشت با بيان اينکه برنامه پزشک خانواده شهري هزينه هاي پرداختي از سوي مردم را تا حد زيادي کاهش مي دهد، گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده، اعضاي زير مجموعه برنامه پزشک خانواده شهري براي انجام امور درماني در سطح يک هيچ هزينه اي پرداخت نکرده و در سطوح دو و سه نيز به ترتيب تنها 10 تا پنج درصد فرانشيز را خواهند پرداخت.

براساس اين گزارش سطح يک، واحدي در نظام سلامت که به طور معمول در جايي نزديک به محل زندگي مردم (جمعيت تحت پوشش) قرار دارد و بر اساس آن با نخستين تماس فرد با نظام سلامت از طريق پزشک خانواده يا تيم سلامت کار آغاز مي شود و خدمات ارتقاي سلامت، پيشگيري و درمان­هاي اوليه، ثبت اطلاعات در پرونده سلامت و ارجاع و پيگيري امور درماني بيمار عمده خدمات اين سطح را تشکيل مي­دهد که در چارچوب خدمت­هاي واحد پزشکي خانواده ، تجويز دارو و ديگر محصولات پزشکي و درخواست انجام خدمات پاراکلينيک به مورد اجرا در مي آيد.

سطح دو نيز نيز به واحدي در نظام سلامت گفته مي شود که خدمات درمان تخصصي سرپايي يا بستري را در اختيار ارجاع ­شدگان از سطح يک قرار مي­ دهد و سپس پزشک خانواده­ ارجاع کننده را از نتيجه کار خويش مطلع مي­سازد و خدمات تخصصي سرپايي، خدمات بستري، تجويز دارو و ديگر محصولات پزشکي و درخواست انجام خدمات پاراکلينيک از زير مجموعه هاي اين سطح است.

سطح سه نيز واحدي در نظام سلامت است که خدمات فوق تخصصي سرپايي يا بستري داراي اولويت را در چارچوب بيمه­هاي پايه در اختيار ارجاع­شدگان از سطوح يک و دو قرار مي­دهد و بازخورد لازم را براي سطح ارجاع کننده فراهم مي­سازد. در اين سطح نيز تعهدات از راه خدمات فوق تخصصي، تجويز دارو و ديگر محصولات پزشکي و درخواست انجام خدمات پاراکلينيک صورت مي­ گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس